woensdag 18 juni 2014

Ole (met een vleugje Theo)

De patronen van zonen09 zijn altijd een plezier. 
Een plezier voor het oog en een plezier om te maken. 
Zeker met 3 zonen in huis.

En toch had ik tot voor kort enkel de Jacob en de Charlie in huis.
De andere stonden nog op het verlanglijstje maar omdat er nog zoveel boekjes en patronen liggen te wachten, heb ik me steeds braaf ingehouden.

Tot ik vorige week dit las.
Zo een wedstrijd dat vond ik een zeer geldig excuus om meteen de drie patroontjes in mijn winkelmandje te laden.

Zoon J. was het daar helemaal mee eens.
Na wat moeder-zoon-overleg kozen we uiteindelijk 1 patroon en 2 stoffen.
Hij supporterde en ik maakte dit:

een Ole voor Jasper!

Ole ( met een klein beetje Theo)

Eentje met een kraag en met veel streepjes.

Ole ( met een klein beetje Theo)

Een gebreide stof met rode en bordeaux streepjes voor de buitenkant en voor de binnenkant, de kraag, de zakjes en alle boorden een rode Punta di Roma.
Beide heerlijke stofjes om mee te werken maar het heeft me toch wat bloed, zweet en nee toch geen tranen gekost om alles netjes in elkaar te krijgen en om alle streepjes mooi te laten doorlopen.

Ole ( met een klein beetje Theo)

Het is een Ole, helemaal zoals J. het graag heeft: strak en zonder tralalaatjes. 

Geen tralalaatjes maar wel een paar extraatjes :

Ole ( met een klein beetje Theo)

Gebiesde knoopsgaten, waarvoor we de mosterd vonden in het Theo-patroon

Ole ( met een klein beetje Theo)

1 knoopje werd vastgenaaid met een contrasterende kleur

Ole ( met een klein beetje Theo)

en in de zijnaden werden zakjes verstopt.

Ole ( met een klein beetje Theo)

En na het supporteren is J. alvast aan het duimen voor een goede afloop!
('t is een schatje)

10 opmerkingen:

  1. Chapeau zeg ! want paspelknoopsgaten, dat vraagt echt wel veel werk en moed !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben onder de indruk!! Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben onder de indruk! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi gemaakt! Waar vind je trouwens die mooie gebreide stof? Ik zoek me daar vaak suf achter maar vind nooit net wat ik zoek. Deze ziet eruit alsof het wel eens het soort zou kunnen zijn dat ik zoek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De stof lag hier al een hele tijd te wachten op een passend project. Ik kocht ze ooit op een stofverkoop van Strass. De data van hun verkopen kan je vinden op hun site (http://www.strasskids.com/nl/stoffenverkoop.html)

      Verwijderen
  5. Het is gewoon prachtig gemaakt en afgewerkt, echt waar. Ik vind dat heel, heel mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen