zondag 19 mei 2013

de gevlekte tijger

Je komt al eens iets tegen als je op safari gaat in je eigen tuin:

gevlekte tijger

de gevlekte tijger

Een uiterst zeldzaam beestje.
Dit moet vast en zeker de tijger zijn waarnaar het tijgerbrood is vernoemd.

't Is een lief beest hoor en ik denk dat hij nog eventjes mag blijven. 
Laat ons zeggen, nog een week of twee. 
Dan mag hij de show stelen in "Aladdin en de wonderlamp".
Samen met mijn jongens en al hun klasmaatjes.
En daarna?
Daarna zal hij zijn rust zeker en vast kunnen gebruiken
en trekt hij zich terug in de jungle die luistert naar de naam  "verkleedsklerenkist".

Ik maakte het pak op vraag van de juffen met het materiaal dat voorhanden was. Dat was een dekbedovertrek met luipaardmotief (vandaar natuurlijk de vlekken) en een pluchen tijgerkop. 
De inspiratie kwam uit 'het grote Disney verkleedboek' maar blijkbaar passen jongens van het zesde leerjaar niet meer in het maatje 122 van dit boek. Ik zocht en vond een patroon van een joggingbroek en -trui in maat 170, paste hier en daar wat aan en plakte toen alles aan elkaar. Werkte prima.

Nu  moet ik er alleen nog even van bekomen dat mijn kleine mannekes niet zo klein blijven en binnen een jaar of 5 al boven mij uitschieten, slik... 





3 opmerkingen:

  1. zalig seg! dat gaat een geweldige show worden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die ziet er redelijk gevaarlijk uit! ;-)
    Vandaag gebruikte ik éindelijk jouw lapje stof van de lapswap van Kris!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb het gezien! toen ik de foto zag dacht ik meteen 'oh kijk dat stofje heb ik precies ook' en kijk 't is nog waar ook ! Heel mooi trouwens die tekenmap. Echt heel knap!

      Verwijderen