zaterdag 13 april 2013

Zin in een ritje op de rollercoaster?

Het mooie boek ligt hier al een tijdje en werd al van voren naar achteren en van achteren naar voren bestudeert.
Hoog tijd dus om er ook eens iets uit te maken.
Het werd de "rollercoaster". Erg populair bij menig jongensmama heb ik al gemerkt.

De rollercoaster, een broekje met een vleugje retro dus koos ik ook een 'oud' stofje.
Ik recykleerde een jeans. Een vaak-gedragen-jeans dus niet meer zo heel stevig maar daarvoor oo-zo-zacht!
En voor de accentjes toverde ik een erg gekoesterde stukje paspel uit mijn naaikoffer.

rollercoaster

De tailleband knipte ik uit zachte, gele tricot.

rollercoaster

De zakjes hadden oorspronkelijk ook een paspelrandje. Inderdaad 'hadden', zoals je hierboven al kon zien.
Bij deze paspel is het koordje zichtbaar en zit het vast aan een geweven lintje. Als je daarin begint te knippen dan komt dat alles beetje bij beetje los. Dat weten we nu ook weer. 

rollercoaster

Maar buiten dit, stikte het broekje zich bijna als vanzelf in elkaar en na een avondje achter de naaimachine was dit het resultaat: 

rollercoaster

En waarom ik me nu afvraag of u zin heeft in een ritje in de rolleroaster?
Er staat geen maattabel vermeld in het boek dus gokte ik voor de jongste op maatje 3. Ah ja, hij moet tenslotte nog 3 worden. Dat hij al vlotjes in maat 104 past, dat vergaten we voor het gemak maar even. Hij is tenslotte de jongste en die houden we graag wat langer klein. 
Na het knippen kwamen de eerste twijfels, die groeiden tijdens het stikken en werden helemaal bevestigd bij het passen. Te klein!

rollercoaster

Het 'hoog water' had ik nog wel kunnen verhelpen met een tricotboordje maar dan was het broekje toch nog veel te smal en daar viel niet veel meer aan te doen.

Pech voor mij maar niet voor u. Aha!

Het zou toch jammer zijn om dit broekje in de kast te laten verdwijnen en daarom geef ik het weg!
Heeft u een vrolijke peuter of kleuter van het formaat 92-98 rondhuppelen die een ritje in de rollercoaster wel ziet zitten? 
Laat het me hieronder dan gauw weten en op zaterdag 20 april kiezen we een gelukkig winnaartje uit. 

Veel succes!

15 opmerkingen:

  1. Een prachtige broek, ik moet het boek toch ook maar eens aanschaffen. Ik heb een jongen die momenteel bijna maat 92 draagt, dus ik waag graag een poging voor deze broek. Leuke actie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe graag mee voor mijn dochter, leuke broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n tof broekje, mijn kroost past er niet meer in. Ik hou het dus bij het compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof!
    Zoon 1 zit ook aan 104 (precies ook zo´n reus als de jouwe), zoon 2 bijna aan 68. Ik doe dus graag mee, en laat het even aan de kant liggen voor zoon 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er gaaf uit!! Jammer dat zoonlief hem niet past...
    maar...heb hier wel een mannetje met toevallig die maat ;) Doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die van mij past daar perfect in en zal die rollercoaster van jou zeker geen oneer aan doen! :) Heel schone versie trouwens, die mij ook heeft overtuigd om 'm ook 'ns in jeansstof te gaan maken. Die paspel maakt 't helemaal af.
    Duimen dat onze Otto dat schoon exemplaar straks aan mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen peuters meer, jammer genoeg! Keitoffe broek, mooie paspel ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuke broek, en love die paspel! mij mag je overslaan voor de give away, mijn zoon is al 6 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geen kinders hier, maar wilde gewoon even zeggen dat ik het geweldig vind!! Gave paspel ook :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk broekje!
    Ik kom hier ook weer even kijken en dan zie ik meteen zoiets leuks!
    En ja...ik heb hier wel een peutertje rond lopen in maatje 92. Ik waag graag een gokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi mooi!!! Mijn petekindje draagt een 92 dus ik waag een kans voor dit zalig broekje. groetjes, Katleen katleen_d@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supertof!! Ik waag mijn kans!! We hebben 5 kleinkinderen en 1 daarvan draagt nu mt92. Dus dat komt goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooie broek, ik doe graag mee, mijn oudste zoontje draagt maat 92-98 mijn kleinste zoontje heeft maat 74, dus het komt hier zeker van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi leentje, deze give-away is helaas van vorig jaar en het broekje heeft zijn weg al gevonden naar een nieuwe eigenaar!

      Verwijderen