maandag 22 april 2013

vroem vroem

Vroem vroem, tuut tuut, hier komt  de lente-jasje van de jongste aan!

vroem vroem

 Het werd een eenvoudig jasje in rood gabardine. 

vroem vroem

Bij de zakken deden we eens iets anders. De opgestikte zakken van het originele patroon werden vervangen door ronde zakjes waardoor de voering al wat komt piepen.

vroem vroem

Het was een heel werkje om de beide zakjes op de juiste plaats te krijgen maar uiteindelijk passen de kleuterhandjes er perfect in.

vroem vroem

Rondomrond stikten we een straat van cordonnet,

vroem vroem

waarop een paar vrolijke geflockte autootjes rondrijden. Net alsof ze zijn weggereden van de voeringsstof.

vroem vroem

stoffen: rode gabardine  van Koekepeertje en groen katoentje met autootjes van Pauli
patroon: 'against the wind', ottobre 01/2013

19 opmerkingen:

  1. Oh wat een leuk idee, die wegrijdende autootjes, super! Heel leuk jasje ook trouwens, heerlijke kleurjes, mooi modelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super tof! (ik laat dit maar niet aan mijn zoontje zien, hij zou zo jaloers zijn!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, die vind ik geweldig. Ik ben aan dezelfde jas bezig en vond al van bij het begin de zakken maar niets. Maar omdat ik nog te weinig ervaring heb, werden het dus dus patroonzakken. Deze zijn zoveel leuker!
    Masjakesjok.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, da's tof. Eentje om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf zeg.... Ik zou er graag ook een maken... Maar ja dochterlief houdt niet van autootjes hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. misschien eentje met allemaal ballerina's die pirouettes draaien op het lijntje? :)

      Verwijderen
  6. Mijn mond valt open, zooo mooi! Tis fantastisch afgewerkt met die autootjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend, wat je hier presenteert!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, heel mooi. deze toevallig ook niet te klein gemaakt? Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha , nee hoor, het past als gegoten!

      Verwijderen
  9. gelukkig zit de zoon hier niet naast me mee te kijken, hij zou er dadelijk ook eentje willen met auto's op :)
    Heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi, en die autokes zorgen net voor dat beetje extra. (En waarschijnlijk ook dat ge als mama enorm scoort)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi lieve Hilke! Ik heb het broekje ontvangen! Super netjes genaaid! dank dank dank! hij is echt mooi en past perfect! Precies goed in de maat, die kan hij nog mooi heel het voorjaar / zomer aan! v/d week blog ik er over dank dank dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig jasje! En de rollercoasterbroeken zijn ook erg gaaf, net als je blog#nieuwevolgererbij

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauw, wat een prachtige jas! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen