woensdag 6 maart 2013

veel rokjes - deel 1

Morgen is het al een jaar geleden dat ik hier voor het eerst iets postte. Een heel jaar al.
Een jaar dat weeral veel te snel voorbij vloog maar waarin toch ook heel wat gebeurde. 
Veel creatieve dingen, veel verhuisperikelen, veel kinderen die groeien en groeien en nog veel meer.
En om dat jaar mooi af te sluiten ben vandaag, voor het eerst in 5,5 jaar, weer buitenshuis gaan werken.

Nieuw werk dat vraagt om een nieuwe garderobe en dus maakte ik vorige week nog enkele rokjes naar de recepten van Mma Zsazsa.

Dit is rokje 1, het GDL-rokje.

rok

Het patroon lag hier al een hele tijd te wachten en was al bijna in de vergeethoek beland, want zeg nu zelf, een smalle kokerrok da's niet echt ideaal om achter de jongens aan te hollen.  Maar nu kan het dus wel. 

Het patroon werd een drietal centimeter ingekort en ook de split werd iets hoger geplaatst. De stof is rode gabardine maar achteraf bekeken zou een stof met een beetje stretch toch wel beter zijn. 
Ik hoop maar dat de combinatie strakke rok en stugge stof niet te gauw eindigt in gescheurde naden. 
Het hemdje op de foto is ook semi-selfmade. Ergens achterin de kast vond ik een kleedje waarvan ik de zakken uit de zijnaad haalde en alles zo'n 50 cm inkortte. 

Voila, ik kan weer onder de mensen komen en ben helemaal klaar om er weer in te vliegen!




6 opmerkingen:

  1. Wat spannend, veel plezier. De rok ziet er mooi uit, dat gaat vast helemaal goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet nooit hoe ik een kokerrok moet dragen, maar dit zit er tof uit!! Leuk!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend! EN succes! MAar dat gaat vast wel lukken in die mooie rok!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeeeel mooi! Dat patroon ligt hier ook nog te wachten op de perfecte stof (die ik maar niet lijk te vinden ...). Mooi met die jeansblouse!

    BeantwoordenVerwijderen