dinsdag 29 januari 2013

gympen in de zetel

Twee van de drie jongens zijn ziek. Koorts, hoest en snot. Ze willen niets behalve op de de zetel onder een dekentje liggen. En tegen mama aanliggen natuurlijk. Ik heb de laatste dagen dan ook al veel uurtjes in die zetel doorgebracht. 

Maar zomaar zitten te zitten da's niet echt mijn ding dus haalde ik mijn haakspullen nog eens boven.

Het eerste wat ik in de zetel maakte was een lekkere warme wikkelsjaal.

gymp-haken

Of eigenlijk moet ik zeggen "afwerkte". De basis maakte ik al zo'n 2 jaar geleden tijdens de opleiding "klassieke handwerktechnieken". Dat klinkt misschien niet echt swingend maar geloof me, dat was daar steeds een vrolijke bende en ik heb er nog veel bijgeleerd ook! (dank u Sybke!) Borduren van allerlei steekskes, breien met 5 priemen, bezemsteelhaken, ... Te veel om op te noemen en ook dit: gymp-haken.

gymp-haken

Gymp-haken doe je met wol, een gymp-naald en een haaknaald. Er komt veel gedraai bij kijken maar eens je die "draai" te pakken hebt gaat het vlot vooruit. Je maakt steeds lange slierten die je daarna aan elkaar haakt. Een sjaal is dus het meest voor de hand liggende om te maken al kan je er beslist veel meer mee.

gymp-haken

2 opmerkingen:

  1. Waauw Hilke, hij is echt heeeel mooi! En die kleur ... Ik zou er nooit aan beginnen, het klinkt nogal ingewikkeld!

    BeantwoordenVerwijderen