maandag 14 januari 2013

de enveloppe

Op reis gaan, dat doen we eigenlijk niet veel. Of toch niet naar verre bestemmingen. Een week of twee met de tent naar een zonnige plek waar de jongens kunnen ravotten terwijl wij een boek lezen, af een toe een uitstapje, .... lekker relax en veel meer hoeft dat voor mij niet te zijn. En soms, ok heel soms, doen we eens gek en gaan we er met z'n tweetjes een weekendje tussenuit.

In de vriendenkring zitten er wel verschillende globetrotters die er vaak en ver op uittrekken. Twee van hen zijn vlak na kerstmis vertrokken. Een jaar lang trekken ze de wereld rond en ondertussen zag ik al foto's uit Singapore en Maleisië op FB verschijnen. Zonnige foto's waaraan je jezelf ook wat kan verwarmen als net zit te verkleumen naast 1 van de 2 gaskachels die je momenteel bezit.

Voor ze vertrokken vroegen ze me of ik een cadeautje wou maken voor een kersvers neefje dat in januari geboren zou worden. Voor hun vertrek kreeg ik het niet meer voor elkaar dus spraken we af dat ik het voor hen aan de blije ouders zou bezorgen per post.

Per post, in een enveloppe, dus werd het heel toepasselijk twee keer de enveloppehals:

envelop

Eentje met lange mouwen en beentjes, een kruippakje vol jungledieren:

envelop

en eentje met korte mouwen, een piraten-t-shirtje dat zal passen als het hier ook terug wat zonniger wordt.

envelop

Alles netjes in de enveloppe,

envelop

met een kaartje voor de gelukwensen aan de ouders en hun kersverse spruit,

envelop

en mee met de postbode.

Als alles goed is gegaan zou het ondertussen al in zijn brievenbus toegekomen moeten zijn.
Het was heel fijn om nog eens babyspulletjes te maken. Die mini-maatjes dat lijkt hier al weer een eeuwigheid geleden dat ze er in pasten. Wel spannend ook omdat ik hen helemaal niet ken. Ik ben nu ook heel erg benieuwd of het neefje ondertussen al geboren is. Maar wie weet, komen zijn mama en/of papa hier wel eens piepen en dan wil ik hen alvast nog een heel dikke proficiat wensen!

7 opmerkingen:

  1. dat jungle stofje heb ik ook en ligt nog in de kast. Durf er niet aan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zien die kleine maatjes er toch altijd schattig uit! nu zit ik ook nog wel in de voor-de-100 maat, maar het is anders!
    ze zien er erg mooi uit :D

    BeantwoordenVerwijderen