maandag 5 november 2012

de truc met de onuitwasbare vlek

Dat verhuizen weet u, dat is niet de eerste keer dat we daar aan meedoen. Zo'n 10 jaar geleden deden we dat al een keer. Verhuizen, verbouwen en de hele reutemeteut die daar bijhoort.
Want met verbouwen weet je wel wanneer je er aan begint, maar het einde dat lijkt soms wel een beetje zoek. Het duurde dan ook wel enkele jaren vooraleer alles klaar was. 
Om ondertussen de werf woonkamer wat op te vrolijken maakte ik toen ook al eens een paar kussenslopen. Gewoon, 2 vierkante lappen stof met een blinde rits ertussen.
Maar al gauw werd een van mijn kussens het slachtoffer van een werfongeval en belandde ergens achteraan in de kast met een onuitwasbare vlek. (siliconen of zoiets, denk ik)

kussen-voor
de onuitwasbare vlek

Toen was plots alles af en ploften we in onze zetel neer (in een hele berg zachte kussens) en dachten we: "hé, nu we klaar zijn met verbouwen, waarom zouden we dan niet eens gaan bouwen?".

In die zetel, daar zitten we voor de moment weer niet meer zoveel want de verhuisdozen raken meer en meer gevuld en de kasten steeds een beetje leger. Tijdens het inpakken van die dozen vond ik plots het kussen met de onuitwasbare vlek terug. 

Tien jaar geleden maakte ik dan wel al kussenslopen, maar van flockfolie en pinterest was er toen nog geen sprake. 

vlek? welke vlek?

Nu gelukkig wel!

4 opmerkingen:

  1. leve de flock! - Die hier ook al meermaals zijn diensten bewezen als "vlekkendepper". Leuk gepimpt dat kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh lief! mooie print!
    ik houd daar wel van!
    hoe heb je dat zo netjes voor mekaar gekregen? schaartje en mesje en heel veel geduld?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gezien! Da's trouwens een hele mooie flockprint, eentje om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen