donderdag 4 oktober 2012

keekjes


Groot feest vandaag want "hé mama, ik heb nu 2 handen nodig om te tonen hoe oud ik ben". 
Goed geraden Jasper is er 6! (zes begot, nu al !?)

Na het tractatie-verbod in de kleuterschool mocht hij vandaag ein-de-lijk eens trakteren in de klas.  Met een boek voor de klasbib en iets lekkers. 

"En Jasper, wat vind jij iets lekkers?"

"Keeeeeeeekjes mama, ik wil veeeeeeeeeel keeeeekjes meenemen mama!"

Cake werd het dus. Heel veel cake. Veel lekkere cake zo bleek.

Hij vertrok met een schotel vol mini-cakejes en kwam deze namiddag terug thuis met wat kruimels en een vraag naar het recept.

keekjes

Ondertussen ook zin gekregen in cake? 
Dan trakteer ik u hier graag op mijn eenvoudig-maar-o-zo-lekker 'keekjes'-recept:

160 g zachte boter
mixen
200 g suiker
mixen
4 eitjes, 1 voor 1 
en telkens weer 
mixen
(of 1 zakje vanillesuiker)
mixen
200 g gezeefde bloem
8 g bakpoeder
snufje zout
en een laatste keer nog eens goed 
inderdaad 
MIXEN

Het beslag verdelen over eenders welk bakblik en hup, alles in een voorverwarmde oven van 180°C. Hoe lang? Dat hangt een beetje van het bakblik af. Een gewone grote cake ongeveer 45 minuten tot een uurtje. Cupcakes 20 tot 30 minuutjes en deze mini-cupcakes hebben er niet langer dan 20 minuten ingezeten.

keekjes

Smakelijk !

2 opmerkingen:

  1. Wat een toffe prikkers, maakte je die zelf ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee deze zijn gekocht. Maar nu je het zegt, met tandenstokers, lijm, papier in de printer en het www zou ik ze volgende keer best wel zelf kunnen maken.

      Verwijderen