dinsdag 11 september 2012

indian summer

Met stip op nummer 1 in de lijst van favoriete seizoenen staat bij mij de lente. Vooral dan de eerste warme dagen. Die kunnen zo'n deugd doen na de winter en ik kijk daar echt elk jaar naar uit. Ook omwille van de kleuren. De gele narcissen die eerst komen piepen, daarna de tulpen in alle mogelijke kleuren en niet te vergeten het gras, het gras dat dan nog echt grasgroen is.

Op de tweede plaats staat dan de herfst, meer bepaald het einde-van-de-zomer-begin-van-de-herfst ofte 'indian summer'. Elke warme dag kan de laatste zijn en je daardoor lijk je er ook meer van te genieten. En ook weer voor de kleuren. Nog een beetje groen, veel rood, oranje, geel en al wat bruin. 

In de hoop dat het gisteren niet echt de laatste zonnige dag was en we nog een heel lange nazomer gaan krijgen, werkte ik nog gauw dit rokje af, helemaal in kleuren die bij het seizoen passen.

indian summer

Het patroon is ondertussen een klassieker in blogland: de A-lijn van Mme Zsazsa. Deze keer met alles erop en eraan: paspel, blinde rits, beleg en voering. (dat laatste voor het geval dat het dan toch al frisser blijft)

En om mijn seizoenen-hitlijst verder af te werken, de derde plaats is een gedeelde plaats tussen zomer en winter. Ze hebben beiden natuurlijk hun charmes maar te warm of te koud, het hoeft voor mij geen van beiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen