maandag 3 september 2012

de dino-make-over

3 september 2012

De allereerste dag in het eerste leerjaar voor J!

Gisteren pas thuisgekomen na 2 weken Texel met oma en opa en vandaag al stilzitten op de schoolbanken? Nee, veel zin had hij er deze ochtend niet in maar uiteindelijk is hij toch zonder al te veel morren mee vertrokken.
Helemaal in het blauw en een beetje wit. Zelf mijn voorstel om een kleurrijke boekentas te maken werd eerder al vriendelijk afgewimpeld en het werd een donkerblauwe boekentas, kant en klaar uit de winkel.

naar school

Maar u dacht toch niet dat ik hem zo zonder een spatje kleur zou laten vertrekken zeker. Voor hij naar de zee vertrok had hij nog een vrolijk stofje uitgekozen voor een pennenzak en voor de kaften moest het iets met dino's zijn of anders ijsberen.

Noch dino's noch ijsberen waren er te vinden tussen het schoolgerief dus ik zag mijn kans schoon. Ik koos de kleurrijkste effen kaften die er waren en haalde de voorraad flockfolie nog eens boven. De dino vond ik (waar anders) op pinterest.

En kijk: instant zonneschijn als hij zijn boekentas open doet!

naar school

Het was een beetje een gok want dat je op karton kan flocken dat wist ik wel maar of het op zo'n gladde blinkende kaft ook zou lukken daar was ik opeens niet meer zo zeker van.
Paniek voor niets want de kaft gaf geen krimp, het was alleen niet zo simpel om het allemaal te laten kleven. Na wat trial-and-error bleek dit de beste werkwijze:
  • knip de prent uit, 
  • haal er dan al de beschermfolie af
  • leg de afbeelding op de kaft met een keukenhanddoek erover 
  • zet het strijkijzer erop (niet te heet en niet te lang, beter een paar keer herhalen)
  • alles laten afkoelen
En zo kregen ook de vervoersmappen (wat een woord) in 1,2,3 een dino-make-over.

naar school

(nu maar hopen dat alles netjes blijft kleven tot het einde van het schooljaar)

3 opmerkingen:

  1. Slim van op mappen te flocken, dat vrolijkt de boel in één keer helemaal op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan!!
    Moet hier toch ook maar eens aan de flockfolie

    BeantwoordenVerwijderen