maandag 13 augustus 2012

oef

OEF, het tricot vestje is eindelijk klaar.

oef

"Ziet er simpel uit en zal wel snel klaar zijn" dachten we, zo ergens in het voorjaar. Vriendin D. en ik tekenden allebei het patroon over, zij net niet het kleinste maatje voor een baby'tje dat nog niet direct geboren zou worden en ik toch al maar de grootste maat voor mijn kleinste man. Het in elkaar naaien zouden we samen doen tijdens Schoten Stikt.
Maar op Schoten Stikt wordt er niet alleen gestikt maar ook duchtig getetterd en ook andere dingen kwamen er nu en dan tussen, waardoor 'snel' al gauw veranderde in traag of zelfs zeer traag. Ondertussen laat dat baby'tje niet meer zo lang op zich wachten en ook mijn jongste telg groeit verder als kool, dus werd het hoog tijd om traag terug te veranderen in snel of toch op z'n minst minder traag.

De laatste naden werden gestikt, de biezen werden eraan gezet en de drukknopen werden erop gezet. Bij dat laatste moest er natuurlijk eentje verkeerd vastgezet worden, dat is een soort van traditie van mij, helaas.  Na wat wrik en trek-werk kregen we hem toch terug los en werd hij er netjes aangezet.

en toen ... 


oef

OEF, het past nog! Het past nog en hij mag zelf nog een beetje groeien. 

En dat andere vestje? Dat maken we beslist op de volgende Schoten Stikt verder af! (als we niet te veel tetteren natuurlijk...)


1 opmerking: