woensdag 15 augustus 2012

een stuk in mijn hemdskraag?


Vandaag vierden we voor de laatste keer de Antwerpse moederkesdag in Antwerpen. Niet dat we die volgend jaar niet meer gaan vieren, neenee de traditie die houden we in ere, maar dan wel elders in het vlaamsche land.
En het was een mooie moederkesdag, die laatste. Wat er zo speciaal aan was en wat voor spectaculairs we dan wel niet deden? Niets. 
We genoten gewoon van de mooie zonnige dag, we deden gezond en aten verse fruitsla die de jongens hadden gemaakt, we deden wat minder gezond en aten een stukske taart dat de bakker had gebakken. De jongens speelden met water in de tuin en voerden het gebruikelijke kattenkwaad uit en ondertussen kon ik er nog eens invliegen.
Niet in de drank want een helder hoofd was wel gewenst. Ik wilde immers geen stuk in mijn kraag maar liever een stuk of wat hemdskragen.
De kraag is het laatste deel dat ik aan een hemdje stik en meestal als ik op dat punt kom, zo ergens rond een uur of 10 of later, heb ik er effe geen zin meer in, slaat de vermoeidheid toe en wordt alles voor onbepaalde duur aan de kant geschoven. Maar deze hemdjes zou ik graag nog afgewerkt krijgen tegen de volgende editie van de beparkte oplage op 26 augustus en daarom draaide ik de boel eens om en begon bij de gevreesde kraag.
En kijk, met een uitgeslapen hoofd en in het daglicht rolden die kragen verrassend vlotjes vanonder de naaimachine.


kragen


Zo vlot dat één kraag al de weg heeft gevonden naar een bijpassend hemd.

2 opmerkingen:

  1. dan komen er nog wat afgewerkte "hemmekes" aan dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor!
    Hoop dat mijn hemdje ook zo goed uitdraait.
    #volgendproject

    BeantwoordenVerwijderen