donderdag 7 juni 2012

mini-sjakos


Kijk eens hier, mijn aller-aller-allereerste "sjakos": 


Het is handwerk, maar niet van mijn hand. Ooit, toen Haa nog een klein haa-tje was, gekregen van een nonkel die graag op reis ging. En nog altijd vind ik het een fantastisch tasje. Simpel en meer hoeft het niet te zijn. Net groot genoeg voor het hoogstnodige (nu ja, als je zonder kinders op pad bent natuurlijk) en het doet me spontaan denken aan zon, vakantie, terraskes, ... de zomer kortom.

Helaas komt er slijt op het tasje. Gebruiken doe ik het niet meer uit schrik dat het onderweg onherroepelijk uit elkaar valt. Hoog tijd dus om een nieuwe te maken:

mini-sjakos


Drie lapjes stof, een knop en laat de zomer nu maar beginnen want mijn nieuwe mini-sjakos is klaar! Het enige minpuntje van het origineel werd meteen opgelost. De zichtbare naden binnenin zijn nu allemaal netjes weggewerkt.

Ik maakte er 2, zo had ik ineens een leuk cadeau.


mini-sjakos

Het tasje is net groot genoeg voor een wenskaart.

kaartje met haarrekkertjes

Een wenskaart met stofknoopjes bevestigd aan haarelastiekjes.







6 opmerkingen:

  1. leuk zeg! naai je die knopen gewoon op de rekjes? want ik heb altijd schrik dat dit los komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen hoor er komt geen naaiwerk aan te pas. Gewoon de rekker door het oogje van het knoopje.

      Verwijderen
    2. hoe maak he de rekker dan terug toe? gewoon een knoopje? dubbele knoop?

      Verwijderen
    3. De rekker blijft gewoon heel! Heb de uitleg ondertussen al in een blogbericht geplaatst. Veel plezier ermee!

      Verwijderen
  2. Het kaartje is een heel tof idee, eentje om.te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen