maandag 4 juni 2012

lentefeest

Gisteren vierde ons nichtje haar lentefeest. "Herfstfeest" was wellicht een betere benaming en ze vroeg zich dan ook af wie nu in hemelsnaam deze dag had uitgekozen voor haar feest. Maar ach, weer of geen weer, feesten is altijd leuk en daar hoort natuurlijk ook een aangepaste outfit bij.

lentekleed


Bij het zien van zulke zonnige foto's vraagt u zich misschien af wat ik zit te klagen over het weer maar we spelen hier een beetje vals. Deze foto's werden vorige week al genomen toen de zon nog uitbundig scheen. Het kleedje was net af en werd voor alle zekerheid nog eens gepast en meteen ook maar gefotografeerd. Gelukkig want op het feest heb ik mijn camera met geen vinger aangeraakt. Ik had het veel te druk met kinderen uit de modder halen, kapotte knietjes verzorgen, droge broeken aanvoeren en natuurlijk feesten en lekker eten, a ja.

Maar het kleedje dus. Dat werd het Antoinette-jurkje. Het patroon werd door haar mama en de tante gekozen, de stof koos ze helemaal zelf aan het kraam van Bambiblauw op Van Katoen.

lentekleed-details

Hoewel haar roze-fase voorbij zou zijn, koos ze toch een mooi rood-roze-stofje. Voor de kraag, strik en paspel koos ze felgroen en het hele jurkje kreeg een rode voering.

lentekleed-rug

Pas toen ik de schaar in de stof wou zetten, zag ik dat die bloemetjes mooi uitgelijnd staan. Diepe zucht ... waarom had ik dat niet eerder door!? Alle patroondelen terug losgemaakt en beginnen puzzelen om de print zoveel mogelijk te laten doorlopen. Dat lukte me niet overal maar over de rug ben ik heel tevreden.

lentekleed

Ons bloemenmeisje was heel blij met haar kleedje en omdat ze het zo lief gevraagd had, kreeg ze er ook nog een bijpassend haarlint bij. (gemaakt volgens deze handleiding)

Geen feestje zonder feestjurk en zeker ook geen feest zonder cadeautjes. Maar dat is voor de volgende keer.

1 opmerking: