zondag 17 juni 2012

hints

Deze middag ging ik nog eens rondneuzen op Beparkte Oplage in Park Spoor Noord. Altijd leuk om te doen en altijd veel moois om te zien. Het was al geleden van vorig jaar december dat ik er nog eens naar toe was geweest, toen samen met de grote zus. Aan een van de kraampjes kreeg ik van haar een "subtiele" hint. Subtiel zoals in "oh kijk, dat moogt ge mij ook ne keer maken !"

Haar cadeautje lag echter al klaar onder de kerstboom dus sloegen we het op in ons geheugen, wachtten tot de zus bijna jarig was (krappe deadlines, weet u wel) en gingen er uiteindelijk toch eens mee aan de slag.
En wat mocht ik haar maken?

wasspeldenzakje
Een wasspeldenzakje.

Hoe het wasspeldenzakje op Beparkte oplage er precies uitzag weet ik niet meer. Ik weet alleen nog dat het net een kleedje was. Waarschijnlijk was het iets minder sober dan het mijne, maar ik hou dan ook van eenvoudige dingen. Ik tekende het patroon zelf en baseerde me hiervoor op een patroontje van Farbenmix en de maten van het kapstokje. Een leuke manier trouwens om die mini-mini kapstokjes, die nu toch wel echt te klein worden, nog een nuttig tweede leven te geven.

Maar samen met het wasspeldenzakje kreeg de zus ook een "subtiele" hint :

start-to-sew-kit

het alom bekende knikkerzakje van Eloleo werd gevuld met ....

start-to-sew-kit

enkele basics voor de naaidoos. Een beetje een start-to-sew-kit voor de zus die vanaf september ook start met naailes te volgen. 
Ik kijk al uit naar de eerste zelfgemaakte geschenkjes van haar! (hint hint) `

1 opmerking:

  1. waarom ga ik eigenlijk nog naar de winkel als jullie allebei toch moeten oefenen?

    BeantwoordenVerwijderen