donderdag 31 mei 2012

origami-jurk

Men neme wat stof, een stukje vlieseline, een strijkijzer en na 5 minuutjes werk heb je dit mooie origami-jurkje

origami-kleedje

Passen zal ze bij niemand maar mooie kaartjes maak je er wel mee.


Ik heb in blogland al gemerkt dat velen van jullie wel houden van krappe deadlines en hier ten huize HAA! is dat niet anders. Zo bedacht ik me zaterdagavond (of zeg gerust al maar -nacht) dat ik tegen de volgende ochtend nog een verjaardagskaartje voor oma nodig had. Het idee had ik al eens hier gezien maar origamipapier heb ik niet en zo rond middernacht wist ik ook niet direct waar dat nog te vinden. Wat ik wel heb is stof. Hopen stof om eerlijk te zijn.

Dus plakte ik een stuk vlieseline tegen een stofje, knipte er een mooi vierkant uit, volgde netjes de handleiding en streek alle plooien stevig plat. (Hittebestendige vingers waren hierbij echt wel een must.) Dan nog de rest van de kaart gemaakt met stevig papier, nog een stofje, vliesofix en tenslotte toch nog het naaimachien bovengehaald om alles mooi in te kaderen.

En dat alles was nog netjes op tijd klaar voor het verjaardagsontbijt!

origami-kleedje
 

1 opmerking:

  1. Mooi! Staat ook gepind op mijn Pinterest voor ooit, eens, als het past :-)

    BeantwoordenVerwijderen