dinsdag 27 maart 2012

De perfecte broek?

De perfecte broek vinden, het is me tot nu toe nog niet te vaak gelukt. De taille en de heupen kunnen het niet eens worden. Elke keer dat ik weer eens sta te zuchten in een pashokje, beslis ik om voortaan enkel nog rokjes te dragen. Tot ik de volgende ochtend voor de kast sta.  Dus waarom niet eens snel zelf die perfecte broek in elkaar steken? 


Nu ja, snel? Maten nemen, patroon overtekenen, stof knippen, in elkaar driegen en eerste keer passen ...  Tot daar ging het nog redelijk snel.
Maar toen kwam er dit:  patroon aanpassen, broek passen, aanpassen, passen, ne keer zuchten, aanpassen, ... 
Een broek op jezelf aanpassen is geen lachertje maar uiteindelijk leek het allemaal te passen en ging het weer wat sneller. Naden stikken en overlocken , steekzakken en klepjes maken, blinde rits inzetten, beleg naaien, omzomen, plooien strijken, ... 
En daar lag ze dan ...  tromgeroffel .... de perfecte broek!    Die helaas toch niet zo perfect paste...  


Het tornmesje lag al klaar om alles terug uit elkaar te halen maar veel zin had ik er niet meer in. 
Net toen kwam de zus langs en die broek wou ze wel eens eventjes passen. 
En wat dacht u? Ze paste als gegoten. 
Het was dus toch de perfecte broek, alleen niet voor mijn derrière. 
Zusje blij en ik zoek nog maar wat verder naar het ultieme broekpatroon. Of zou ik nu toch maar echt eens wat meer rokjes dragen?
                


(het patroon komt uit de knipmode van januari en de stof is kobaltblauwe gabardine van bij Koekepeertje)

3 opmerkingen: